Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi



I det sista kapitlet utav Star Wars så är äventyret återigen i centrum. Många jaktscener med mycket håll igång, nu i en ljusare och mer färgglad miljö sedan föregångaren.

I tredje delen av berättelsen om Stjärnornas krig samlas galaxens goda krafter för att slå tillbaka mot Rymdimperiet. Han Solo och prinsessan Leia sitter i fångenskap hos Jabba The Hutt. Luke måste slutföra sin träning för att kunna bli en riktig jedi-riddare, sedan väntar Lukes öde.

De bästa med filmen är just den spektakulära musiken, vilket också finns i de tidigare filmer, gillar även färgerna oerhört mycket och allt känns bättre färgmässigt än de tidigare.
Det sämsta med den tredje filmen, eller sjätte kapitlet är just alla dess Ewoks, vad har dem för mening? Egentligen?
Jag fann dem bara irriterande och onödiga. Något annat jag tyckte var mindre bra är Carrie Fishers prestation som prinsessan Leia som nu förminskats, kände egentligen inte alls igen karaktärsdragen, kanske är det regissören som inte varit fullt närvarande? Jag vet inte.

Men i övrigt så är filmen mer håll i gång än numero V och mer spänning.
Den spelar roll i Star Wars trilogin, sista i historien (hoppas vi på).
Vi lär dock få se många fler utåvor utav filmerna.
Mer orkar jag nog inte skriva, jag vet, smått oengagerande men nu e det så att jag är småtrött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0