Razzie Awards 2011


Razzie Awards är det typ av pris som regissörer, produktionsbolag, producenter och skådespelare absolut inte vill bära på. Det är den typen av pris som ger ut priser som "Sämsta film 2010" etc.
Jag har nu bestämt efter Oscars inlägget så är det alltid kul att få se det motsatta. Trots det kränkande priset så är det skådespelare som valt att ta emot det på plats, bl.a Halle Berry som stod och "grät" av lycka över att få vunnit detta pris efter sin prestation i filmen "Catwoman". Jag finner dock att de flesta filmer som får detta pris ibland inte förtjänar det, speciellt inte när det finns sämre.
Här kommer listan på de filmer som i år är nominerade.

Årets sämsta film

Twilight Saga: Eclipse
* The Last Airbender
* The Bounty Hunter
* Sex & The City 2
* Vampires Suck

(Jag tror att filmen Vampires Suck kammar hem priset, även det att The Last Airbender har fått mycket dålig kritik så går nog priset hem hos Vampires Suck, kan ha fel, men det märker vi inte förrän prisutdelningen.)


Årets sämsta skådespelerska

* Jennifer Aniston: The Bounty Hunter
Miley Cyrus: The Last Song
* The Four "Gal Pals": Sex & The City 2
Megan Fox: Jonah Hex
Kristen Stewart 'Twilight Saga: Eclipse

(Här vågar jag nog inte gissa vem som tar hem priset, dels så har jag inte sett Jonah Hex, vilket jag tror kan kamma hem priset, men mellan Bounty Hunter och Carrie å co. så får jag nog säga Sex and the City 2.)


Årets sämsta skådespelare

* Ashton Kutcher: Killers och Valentine's Day
* Gerard Butler: The Bounty Hunter
Jack Black: Gulliver's Travels
Robert Pattinson: The Twilight Saga: Eclipse and Remember Me
Taylor Lautner: The Twilight Saga: Eclipse

(Har bara sett 2 prestationer här också, så lite orättvist att tippa, men jag finner Ashton Kutcher som bättre skådespelare än Gerard Butler som känns ensidig och stel.)


Årets sämsta kvinnliga biroll

Jessica Alba: The Killer Inside Me, Little Fockers, Machete, och Valentine's Day
Cher: Burlesque
* Liza Minnelli: Sex & The City 2
* Nicola Peltz: The Last Airbender
Barbra Streisand: Little Fockers

(Ja, jag vet, endast två som jag sett, men det går inte göra sämre prestanda än vad Nicola Peltz gjorde i "The Last Airbender")


Årets sämsta manliga biroll

George Lopez: Marmaduke, The Spy Next Door, och Valentine's Day
Billy Ray Cyrus: The Spy Next Door
* Dev Patel: The Last Airbender
* Jackson Rathbone: The Last Airbender,  och The Twilight Saga: Eclipse
* Rob Schneider: Grown Ups

(Jag lägger nog min röst på Dev Patel, han var bra i Slumdog Millionaire, men här var han en skam)


Årets sämsta regi

* Sylvester Stallone: The Expendables
* Jason Friedberg & Aaron Seltzer: Vampires Suck
* Michael Patrick King: Sex & The City 2
* M. Night Shymalan: The Last Airbender
David Slade: The Twilight Saga: Eclipse

(Det är väl mer ett straffkort jag ger Shyamalan som jag annars gillar, The Last Airbender är helt klart hans sämsta verk. Detta kommer från en som älskar The Happening.)


Årets sämsta ensemble

* Samtliga medverkande i Sex & The City 2
Samtliga medverkande i The Twilight Saga: Eclipse
* Samtliga medverkande i The Last Airbender
* Jennifer Aniston & Gerard Butler: The Bounty Hunter
Josh Brolins Face & Megan Foxs Voice: Jonah Hex

(Hårt, men ännu ett pris för den sista luftbändaren, alla var värdelösa och hade ingen som helst engagemang)


Årets sämsta 3D-film

Cats & Dogs 2: Revenge Of Kitty Galore
* Clash of the Titans
* The Last Airbender
Nutcracker 3D
* Saw 3D

(Jag har ju inte sett någon av dessa i 3D, men Clash of the Titans är en god gissning som verkligen floppade som 3D film.)


Årets sämsta manus

* Last Airbender
Little Fockers
* Sex & The City 2
Twilight Saga: Eclipse
* Vampires Suck

(Jag vill säga The Last Airbender, men det är orättvist, jag tycker verkligen att Vampires Suck har ett riktigt matt manus.)


Årets sämsta uppföljare/remake/ripoff

The Twilight Saga: Eclipse
* Clash of the Titans
* The Last Airbender
* Sex & The City 2
* Vampires Suck!

(Detta är den svåraste genren, jag tycker verkligen inte om någon utav dessa, dem två jag tror har minst chans att "vinna" är Eclipse och Sex & the City 2, de 3 som kvarstår är en omöjlig tippning. Vad tror ni?)

 

NI HAR VÄLL INTE MISSAT OSCAR NOMINERINGARNA?



Kommentarer
Postat av: Angelica

Tack för din kommentar, gillar din blogg med. Film är ju ett intresse. Det var en aning mer dvd än vad jag har i alla fall. Haha men är jag inte försiktig så är jag väl där snart jag med. Hur har du tänkt göra med alla dina filmer sen då? Det undrar jag över ganska ofta.

2011-01-27 @ 01:40:52
URL: http://angelicanorrgarden.blogg.se/
Postat av: Angelica

Lämnade fel bloggadress, sorry..

2011-01-27 @ 01:42:55
URL: http://angelicanorrgarden.blogg.se/film
Postat av: CHANGIZ kHAN

haha, hoppas Shyamalan få sin razzie pris.

2011-01-27 @ 15:23:30
URL: http://www.mongoliaempire.com
Postat av: filmitch

Jag känner mig ganska nöjd då det är mkt få filmer jag sett på ovanstående lista :) är nog bara Clash..., Saw och ett par av Albas filmer men så dålig var hon inte.

2011-01-28 @ 03:12:31
URL: http://filmitch.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0