Birdemic: Shock and Terror (USA) 2008




Man har sett väldigt mycket lågbudget i sitt liv och eftersom jag intresserar mig utav hur folks kreativitet kan bära fram en film med en stram budget och tom meritlista så kan man finna väldigt mycket inspiration.
Birdemic är inte den typ av film som kan ge någon som helst amatörfilmare någon som helst inspiration. Med dess ganska så höga budget på 10.000$ (eller ca 66.400 svenska kronor) ger en fundering på vad resterande 9.000$ tog vägen. Jag menar, tekniskt och materiellt så kan inte filmen kostat mycket att producera. Eller, 1000$ kan väl endast kameran gått på, så hela åtta tusen dollar fattas, vad hände? Det kan inte några direkt betalda skådespelare, dem var fruktansvärt dåliga hela bunten. Killen som hade hand med både ljud och redigering kan inte heller fått högt betalt. Detta är så fruktansvärt B, pinsamma scener, scen efter scen. Jag tror jag skratta så jag fick ont i magen. Ljudet var för sprakligt, osammanhängande och fruktansvärt opassande, ljudeffekterna vill jag nog inte ens tala om. "Fåglarna" i denna filmen är som hittat på närmsta nätsajt som har BIRd.SoUnD i MP3-fil. KWAH! KWAH!
Dialogerna var för mycket på varandra, avbrytande som kändes vilset.

Special Effekterna är där då ännu värre. Fåglarna ser ut att vara inklippta direkt från photoshop, med alldeles för hög kontrast och dess "animation" var inte vackrare, två bilder, gissar jag på, vingar upp och vingar ner. Kanske kan lura tittarna (om det ens finns fler? Måste det eftersom det kommer en uppföljare nu i år) att "dem flyger, ingen som märker något". JO! Jag upptäckte det och alla andra upptäckte det.

Men filmen är en blanding av Hitchcocks "Fåglarna", 8-bit Nintendo spelet "Duck Hunt" och ett kärleksbrev till Al Gore. Vet inte var jag ska ta ivägen när jag sitter och tänker på vissa dialogscener, här är är några av dem, så förstår ni nog vad jag menar (såg filmen utan svensk text, så kan du inte engelska så missar du inget).

Dem överlevande kommer in i en mack, fåglar jagar dem och deras vänner har precis dött.


Huvudkaraktären: Hi, the eagles killed our friend. Can I use your phone.

Mack Personalen: No, I'm sorry theresahdjkldhklgfh;dfshfdfh;bhdfhytyer hejsdfl'd'gkj'ngj'.

Huvudkaraktären: ...Really? Damn it!

Dem överlevande hittar professor Jones, expert på fåglar.

Becky: Sir, don't you know that these birds are attacking people?

Dr Jones: These birds? (pekar på döda fåglar)

Becky: Yes.

Dr Jones: No way. They're dead from the, uh, bird flu virus.

Ja, ni ser ju själva, detta är absolut en av de sämsta filmen jag skådat med båda mina ögon någonsin. Jag vet inte om jag önskar att jag kunde få tillbaka dem 95 minuterna i mitt liv, för att jag är ganska nöjd med att sett den.
Gillar du eller är du intresserad/nyfiken på extremt dålig film så är detta EXAKT vad du letar efter.
TRAILER HITTAR DU UNDER BETYG (Där får ni även ett provsmak på vad jag pratar om)

BETYG: X/5 (Inget betyg, den förtjänar inget)



Kommentarer
Postat av: filmitch

Efter att ha sett trailern är jag mållös:O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0