Toy Story 3 (USA) 2010



Woody och gänget är nu tillbaka återigen i ett tredje äventyr. Denna gång råkar dem hamna på dagiset Solsidan där dem hamnar på den avdelning som är kaotisk bland barnen. Teddy styr och ställer och är den som placerar ut de nya leksakerna, när han själv och hans crew finns på avdelningen med barn som uppför sig, de äldre barnen. Woody vet att Andy aldrig skulle lämna bort sina leksaker på detta viset, han bestämer sig för att försvinna, med eller utan resterande leksaker. Men när Woody väl lyckas rymma blir han upphittad av den lilla flickan Bonnie som tar med sig Woody hem, där träffar han Chuckles, en clown med en sur min. Chuckles berättar hur Teddy och han en gång var älskade men sedan borttappade, när Teddy upptäcker att han blivit placerad av en annan Teddy så blev han elak.
När Woody förstår att han måste tillbaka till Solsidan för att rädda sina vänner och ta med dem hem till Andy så har de blivit fångar. Kommer dem att lyckas att rymma från detta ständigt övervakade dagiset?

När jag satt på biografen med mina 3D-glasögon, glad som ett barn på julafton, i väntan på att efter 11 år nu äntligen få se ytterligare en Toy Story rulle. Också rullar vi igång med kortfilmen "Dag & Natt"där natten slåss mot dagen, snygg film som underhåller dem 4-5 minuterna det är. Sedan så börjar filmen, och ack en sån film.
Pixars animation tränger verkligen igenom in på skinnet, ögonorgasm varje minut, varje sekund. Att karaktärerna är perfekta och genuina är ingenting som behövs nämna, detta visste folk redan från början men dem nya karaktärerna är roliga, charmiga och helt fantastiska. Musiken som åter är gjord av Randy Newman, en man som även gjort musiken till Bilar och Ett småkryps liv, även de två tidigare Toy Story filmerna.

Mina personliga tankar angående detta äventyr till film är bara positiva, filmen ger den typ av spänning, som jag som fan finner oerhört spännande, jag satt faktiskt och blev lite tårögd vid slutet, annars bjuder den på mycket skratt och stor portion underhållning. Ett måste att ha i DVD/Blu-ray hyllan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0