Your Highness (2011) USA


Theadous är en lat, bortskämd prins som finns i skuggan utav sin bror Fabious. Medans Fabious är ute och dödar drakar och cykloper så är Theadous hemma och inte gör någontning annat än klumpar till allt.
När Fabious kommer hem från sitt äventyr med ett cyklophuvvud i ena handen och en vacker dam i andra .
Fabious bestämmer sig att genast gifta sig med den unga damen. Fabious erbjuder sin älskade bror platsen som marskalk. Men under bröllopet bestämmer sig Theadous att inte ens dyka upp, istället väljer han att umgås med hemlösa. Under bröllopet så blir Fabious blivande fru kidnappad av den elake magikern Leezar.
Det är här Theadous blir tvingad ut på ett uppdrag av hans bror, Theadous ska tillsammans ut med Fabious för att göra slut på Leezar och återvända hem med Fabious blivande fru Belladonna.

Filmen baseras under medeltiden, någonstans i England. Alla karaktärerna talar med den brittiska accenten, men inte bra. Det låter inte trovärdigt och heller inte realistiskt nog. Att istället anställa amerikanska skådespelar för att spela engelsmän är för mig ett mysterium, eftersom det sällan blir bra. Trots Natalie Portman, Zooey Deschanel och JAmes Franco (som alla egentligen är bra skådespelare) ligger verkligen i botten under filmens gång, Portman gör väl bäst ifrån sig utav dessa tre, men det är ingen konst. Resterande skådespelare är till och med sämre (aldrig gillat Danny McBride) än de tidigare nämnda. Fanns ingen passion alls, kanske är det filmen är till för eftersom det mer är en stoner-komedi.
Även det tror jag är anledningen till att den inte var rolig och den var heller inte bra som film. Den hade ingenting som står ut, dem driver med medeltiden, men det varenda människa som sett "Holy Grail" att detta redan är gjort på ett mästerligt sätt. Känner mig egentligen lite kränkt för människans (min) intelligens. Det var absolut ingenting som var intressant filmen. Nej, den var faktiskt ganska dålig och det lär jag stå fast till.

Men om man ska tala ur dess genre så är det en av de bästa, jag gillar inte den typ stoner-komedi som inte vill framföra något annat "ehehehehehe han dratta på ändan", eller att ge en "bläckfisk" en hand-job är indirekt något  jag vill se eller ens veta av... Men som sagt en av de bästa i sin subgenre... så en svag tvåa får den nog.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0