Snabbrecensioner

Hej alla, jag har tyvärr inte hunnit uppdatera nu på ett tag men ska försöka skärpa mig, jag hinner väll egentligen just nu heller men vill bara dra upp filmer jag sett under denna veckan.

Knight and Day (2010)
Regi: James Mangold

Handling
När June (Cameron Diaz) hamnar bredvid en mystisk, charmerande man (Tom Cruise) på en flygresa tror hon att hon mött mannen i sitt liv. Men det blir ett bryskt uppvaknande då han visar sig vara en spion på flykt. Detta blir början till en härva där June sätts i livsfara och måste avgöra om hennes drömman är en förrädare eller den enda hon faktiskt kan lita på.

Kommentar
Filmen var väll det man förväntade sig som mest...
Urlöjliga actionsekvenser och überdåliga/klichéfyllda one-liners.
Det som håller filmen samman är väll en del häftiga stunts och radarparet Tom Cruise och Cameron Diaz.
Men det är absolut inget som jag lär se igen, men visst är det godkänt för tillfället med en kompis i soffan.
BETYG -3/5


2:37 (2006)
Regi: Murali K Thalluri

Handling
Sex studenters komplicerade liv vävs samman med vardagliga situationer. Klockan 2.37 (PM) sker en tragedi som påverkar alla.

Kommentar
En indie film som verkligen ger en flera tankar, både under och efter tankar. Den har ett starkt budskap och amatöriska skådespelare som ger starka uttryck i både kroppsspråk och ansiktsuttryck.
Ett drama jag absolut kan rekommendera.
BETYG 4/5

Lost Boys: The thirst (2010)
Regi: Dario Piana

Handling
När vampyrjägaren Edgar Frog inser att han har nått botten, utan vänner eller socialt liv, blir han erbjuden en möjlighet: att rädda författaren Gwen Lieblings son från vampyren D.J. Dusk. Med hjälp av sina vänner Zoe och Lars beger han sig ut i en blodig kamp mot ondskan.

Kommentar
Efter att sett den andra filmen till kultrullen the Lost Boys så var jag väldigt skeptisk över hur denna tredje del skulle vara. Men till min förvåning så var filmen helt okej och hade en del scener man skulle kunna lägga som favoritscener från vampyrfilmer, visserligen så gillar ju inte jag vampyrer. Men denna är helt klart godkänd underhållning.
BETYG +2/5

Vacancy 2: The First Cut (2009)
Regi: Eric Bross

Handling
Tre ungdomar checkar in på motellet "Meadow View Inn" för en natts sömn, fullt omedvetna om motellets anställdas sjuka planer.

Kommentar
Jag var väll egentligen inte överförtjust i just första filmen, men den hade väll sina stunder.
Uppföljaren hade även den sina ljusa stunder, men den gav inte samma effekt som första och det hela kändes väll ganska mycket som repetition. Den var förutsägbar eftersom filmen handlar om innan första filmen vilket gav mig en ganska besvikande fundering.
BETYG 2/5

Om en pojke - About A Boy (2002)
Regi: Paul Weitz, Chris Weitz

Handling
Will lever ett tillbakalutat ungkarlsliv. Eftersom han är ekonomiskt oberoende tillbringar han sina dagar med att shoppa, se på TV och lyssna på musik. Hans avslappnade vardag vänds dock upp och ner när han lär känna den tolv år gamla Marcus, en pojke med ett minst sagt annorlunda hemmaliv.

Kommentar
"Om en pojke" har dem kvalificeringar som en feel-good rulle bör ha. Skratt, karaktär och en hel drös med fantastiska dialoger. En historia man bryr sig om och berörs av. En film där man känner igen sig i alla karaktärer.
Filmen ger en verkligen det där lilla extra.
BETYG 4/5

Sedan vill jag också tacka för alla filmtips...
Dem jag fått in är (och kommer att se + recensera) är...

Änglagård
Änglagård 2
The Last Meeting
Dagboken
Hole in One

Detta lär hända om en ca 2 veckor...
Tack ska ni ha och  hejs tills vidare.

Kommentarer
Postat av: Marie L

åh, Om en pojke gillar jag!

2010-10-17 @ 17:06:24
URL: http://marielejon.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej lillebror!

Hoppas allt är bra med dig.

Vi får höras någon dag!

kram från stora syster

2010-10-22 @ 20:54:14
URL: http://enmammasliv.webblogg.se/
Postat av: Marie L

UPPDATERA!!

2010-10-25 @ 17:03:09
URL: http://marielejon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0