Manuskript...

Hej på eder alla, gillar att ni har lagt in lite filmtips... tipsa gärna era vänner om bloggen. :)
Jag sitter nu och funderar på om jag ska skriva ut vad jag egentligen gör inom filmbranschen, inte att jag direkt kommit i den stora branschen, men lite i ryggen har jag trots allt. Men vad har jag gjort? Hur är jag inblandad?
Här kommer lite av varje vad jag sysslat med.

SKÅDESPELARE
Ja, jag är faktiskt skådespelare och har medverkat i en hel del. Inte übermycket, men ganska, här är en liten meritlista.
Försöker även att få in ännu mer i listan.

Kommande: Otitlad - Huvudroll
The Last Meeting - Huvudroll, mördare/våldtäktsman.
Musikvideo - Mohammad Pirbonieh, "Dokhtare Khob" - Mimare
Duellen - Statist och narrator.
The Red Chair - Huvudroll, vetenskapsman
PEOPLE - Narrator
Limbo - Huvudroll, mördare
Andra Avenyn - Skolelev
Kåldolmar & Bananer - Olika sketchkaraktärer
The Movie - Biroll, Butlern James

MANUSFÖRFATTARE
Jag skriver en hel del, de flesta filmer har ännu inte filmatiserats. Tyvärr, vill, men vågar inte helt riktigt. En del är heller inte ens färdig skrivna.

Vampyrfilm utan titel
Jag andas ren luft
The red chair
Den sista tonen
Thriller utan titel
Faith On Death
Kåldolmar & Bananer 2
Kåldolmar & Bananer
c/o The Movie

REGI
Regissör är jag också, de 2 första i listan är på G.

Den sista tonen
Jag andas ren luft
Kåldolmar & Bananer

KOMPOSITÖR
Jag skapar även egen musik till och från och kommer förmodligen fortsätta med detta i framtida projekt.

Duellen
Kåldolmar & Bananer

STORYBOARD ARTIST
Dem som känner mig vet att jag älskar att teckna mer än allt annat. Här är de filmer jag tecknat ett storyboard till.

Musikvideo - SugarRush, "Love Gone Bad"
Kåldolmar & Bananer

ÖVRIGT/ASSISTENT
Sedan har man varit annat i andra produktioner.

Musikvideo - SugarRush, "Love Gone Bad" - Produktionsassistent.
Musikvideo - Chato Ladron, "Poker Face" - Produktionsassistent
Duellen - Produktionsassistent
The Red Chair - B-fotograf
Dead TV - Fotograf, scenograf
Kåldolmar & Bananer - Fotograf, producent, redigering (digital)
The Movie - Fotograf, redigering (analog)

Har även jobbat/praktiserat på The Film Training Company, där vi gjorde en hel del arbete som var före, under och efter en produktion till en musikvideo... Även varit utställare på Röhsska museet för Vittorio Storaro som ställde ut sina verk där, en stor grej för min del (vet ni inte vem det e, googla).
Men detta är en snabb inblick vad jag hållt på med och vad som komma skall...
Jag är utbildad på UKD Gymnasiet och Munkebäckgymnasiet och hoppas att jag har en framtid inom filmvärlden, allt från filmkritiker till filmregissör.


Kommentarer
Postat av: MANGOL!

Jag vill ha en recenion för The jacket!

2010-10-12 @ 13:04:13
Postat av: Marie L

Jag vill se din insats i andra avenyn =D

2010-10-12 @ 18:08:46
URL: http://marielejon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0