Vampyrer suger



Jag har nog aldrig varit sådär riktigt förtjust i vampyrer, det är ju den stora dealen idag. Från film till Tv-serier till noveller till godis och frukostflingor. Visserligen har väll det mesta funnits ganska länge, men sortimentet blir ju allt bredare sedan Twilight franchisen.
Visserligen så finns det ju självklart en del vampyrrullar jag gillar, såsom The Lost Boys, Polanskis Vampyrernas natt och En vampyrs bekännelse. Men det mesta av de resterande känns överpretantiösa och väldigt klichéfyllda med brist på fantasi.  Twilight, New Moon och Eclipse finns nu (snart Eclipse) alla tre i Team Jacobs och Team Edwards DVD-hylla med sprängfylld extramaterial fylld med ännu mer bara överkroppar.
Jag bestämde mig att se Vampires Sucks, en parodifilm av samma gäng bakom usla filmer som Date Movie, Epic Movie och Meet the Spartans, förväntade jag mycket från denna? Nej, inte direkt.

Vad jag tycker om denna parodi är väll vad jag tycker om resterande Friedberg och Seltzer produktioner...
Kasst. Filmen hade väll en del ganska roliga scener, såsom den stora fighten i början med Team Jacob möter Team Edward med spadar som vapen. Men den är endast till för att driva med Twilight sagan (och Lady Gaga) och lyckas väll skoja om det som alla andra redan har skämtat om.
Filmen får av mig 1/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0