Julkalendern 2010 - Lucka 8

Känner att jag måste påpeka att 30 år sedan, 8 December sköts en av vår största musiker till döds i New York.
John Lennons musik lär alltid finnas i mina öron och i mitt hjärta.
Vila i frid.

Nu till lucka 8

The Polarexpress (2004)


Detta lär bli en kortartade recension eftersom jag inte var stormförtjust i filmen.
Polarexpressen var absolut ingenting jag hade förväntat mig från den kära regissören Robert Zemeckis.
Filmen trodde jag skulle vara någonting storslaget med ett äventyr som får en att stirra in i TV-skärmen, men det var det inte, inte ens i närheten. Musiken hade man hört tidigare, bland annat i Edward Scissorhands och animationen var inte Pixar direkt. Mer Rockstar, då menar jag spelproduktionsbolaget, Ja, filmen såg ut som ett TV-spel, ni vet dem där mellanfilmerna som binder ihop historien. Man skulle absolut kunna arbeta mer på rörelserna och ljuset. Det enda som såg ganska så spektakulärt ut var väll när tåget först anlände.
Manuset kändes väldigt klichéfyllt, eller det kanske bara är jag efter att sett 8 filmer om julafton i raden, detta är absolut ingenting som sticker ut, varken i dess genre eller animationen, vilket jag tycker är synd eftersom det att historien är bra, men det gjordes inte på rätt sätt.

En pojke tror inte på jultomten så han får åka med Polarexpressen för att få träffa honom och finna sin egen tro.

Man kan verkligen tämja ut historien långt och brett och göra något bra utav det.

Betyg: 2/5
Jul: 3/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0