Julkalendern 2010 - Lucka 23

Imorgon gäller det, imorgon är det julafton och då samlar man familj och kanske vänner för en trevlig dag med ätning, prat, ätning, julklappsöppning, ätning. Vad gör man mer än det?
Jag vet inte om vi har några jultraditioner... Jag tror faktiskt inte det, inte vad jag kan komma på.
Vi kollar inte Kalle Anka varje år, vi gör ingenting särskillt varken utomhus eller inomhus, vi sitter och umgås.
Jag har väll lär mig under min uppväxt att vara mer spontan än struktuerad, ni kanske märkt att varje recension, inlägg i bloggen sätt olika ut? Jag följer aldrig planer och jag pekar inte ut för att planera. Spontanitet, det är väll mitt förnamn, vad gör ni på julen?
Har ni någon tradion...
Men innan ni svarar så kommer här Lucka 23.

Surviving Chrisrmas (2004)



I Surviving Christmas möter vi Drew, en man i 30 års åldern som är väldigt rik, vilket också oftast följer (i film) ensmahet. Men Drew vill inte vara ensam under julen, han åker iväg för att köpa in sig hos en familj, som ska kalla honom för son och vara som en riktig familj med jultraditioner för 250.000 dollar.

Jag själv tycker att historien låter som en helt okej film och att det finns en hel del potential.
Men det känns väll lite för taskigt snålt på manus och skådespelet är heller inget att hurra över, har aldrig varit något förtjust i Ben Affleck, han har ett ansikte man vill slå till. Filmen känns lite som en 90-tals film trots skapad under 2000-talet, den ger något igenkännande från komedier från 90-talet. Den är smått slarvig gjord och inte alls strukturerad på ett njutbart sätt. Ingenting som jag skulle kunna föredra som underhållning, men vad är det då? Jag vet faktiskt inte, någonting man kanske njuter av för stunden.
Kan ses, men inget måste.

Film: 2/5
Jul: -2/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0