Julkalendern 2010 - Lucka 21

Jingle all the way (1996)



Arnold Schwarzenegger, Komedi, allt man behöver är ett namn + en genre så kan man redan lista ut hur dålig en film kan bli/vara. Schwarzenegger har aldrig, då menar jag ALDRIG gjort någon bra rollprestation "-Nu tror jag du glömmer Terminator", att spela en robot som säger 100 ord stelt och fruset i en film på 2 timmar är väll ingening jag skulle kunna tänka mig räkna som agerande, det enda som krävdes var väll mer eller mindre en väldigt muskulös man med kantiga strukturer i ansiktet, haka och så vidare. The Terminator (jag personligen föredrar första filmen framför andra) är inte bra i Arnolds förtjänst, historien som bygger på allt och regin är ganska så fantastisk för att vara en B-film.
Men fram till nu har mr Guvernör av Kalifornien misshandlat de filmer han deltar i, han har misshandlat ordet agera.
Jingle all the way (Klappjakten) är så fånig så att jag faktiskt ångrade mig att jag sett filmen ytterligare en gång, den har fått mig att må illa och ännu mindre avstå från mannen med efternamnet som ger 5000 poäng i Alfapet. HAN ÄR VÄRDELÖS, till och med Steven Seagal har fötterna nämare en Oscar statyett.
Filmen är så klichéfylld och otroligt löjlig. Visserligen så är det en julkomedi för de yngre och kanske är orättvist att kritisera filmen på detta vis, men jag såg filmen när den precis dykt upp och ogillade den redan då.

Arnold spelar pappa Howie som inte är delaktig i familjens aktviteter, han inser detta och får höra från sin son att mest av allt så önskas det en Turbo Man-action figur i julklapp, detta är enda sätt för pappa Howie att bevisa att han är en bra far. Och filmen sätter igång.

Det finns nog ingenting att gilla med filmen, supande ren, galen polis, bomb i paket, hånskratt och några koppar kaffe, filmen är kort sagt v'rdelös och finner inte någon anledning till att du ska se den.

Film: 1/5
Jul: 2/5

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kan bara hålla med. Enda anledningen till att jag stod ut med en omtittning var för att jag hade datorn i knät och kunde titta bort när det blev för plågsamt, vilket det blir ganska ofta.



http://bilderord.wordpress.com/2010/12/12/jingle-all-the-way-1996/

2010-12-21 @ 16:17:55
URL: http://bilderord.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0