Julkalendern 2010 - Lucka 11

The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe (2005)



Narnia hade innan 2003 varit en av de mest längtade filmatisering från bok någonsin, personligen.
Men jag minns när jag läste att den var inplanerad att vara klar 2004 blev jag verkligen peppad.
Jag gillade boken riktigt mycket när jag var yngre och är väll en av de få ungdomsböcker jag faktiskt läste igenom när jag var yngre. Dem timmarna jag satt på biblioteket, vilket faktiskt var en hel del, så satt jag och läste. Just första boken tror jag att jag läste 3-4 gånger och verkligen älskad det.
Men, men, filmen sköts upp och jag tog för givet att den inte skulle komma alls.
Men december 2005 dök den upp på biograferna, jag blev riktigt nöjd med att jag slapp vänta så mycket längre på en filmatisering till boken, och familjen bestämde tid med en annan för biovisningen. Jag gillade verkligen filmen just då och älskade allt med den att göra.

Idag så tycker jag att den är mysig och har de kvalifikationer en bra film ska ha, stämning, musik, skådespel, manus och regi. Historien är som den ska vara och detta är absolut en familj kan sätta sig och njuta av tillsammans.
Helt klart ett måste för alla fantasyälskare.

Bildmässigt så är den lika magisk som historien, kulisserna och kläderna är vackra och ljuset är magnifikt, mycket bra.

Betyg: 3+/5
Jul: 3/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0