Scream 4 (2011) USA

Vill först och främst påpeka det att under hela filmen, trots alla hyschningar och "TYST!" utbrott så fortsatte ett gangster wannabes att prata filmen rakt igenom, detta är ingen liten salong, salong 2 på Bergakungen - Göteborg, en av Sveriges största salonger, dessa hördes klart och tydligt rakt igenom. Läs Fiffis eleganta och rakt på sak inlägg. Känner samma hat. Nu till recensionen.



När Sidney Prescott återvänder till Woodsboro 16 år efter sitt senaste besök för att göra ett stopp för sin bokturné, dyker Ghostface ytterligare upp, nu i en mer modernare tappning, allt handlar om att sakta men säkert skapa en stor grej utav det och i slutet ha Sidney som mål. Ingen går säker i denna lilla amerikanska stad, vem finns nu bakom masken?

Jag finner inga ord egentligen, filmen kändes väldigt enkelriktad. Om detta hade varit en statistik skala så hade den ständigt haft ett rakt sträck. Det känns som att filmen endast koncentrar sig på att följa den röda linjen, det gör att man misstänker mördaren redan från början och sedan i slutet visar att man hade rätt. Jag vet att detta egentligen inte är en skräckfilm, mer en parodi på dess genre. Det var första filmen en gång till, fast sämre. Filmen kändes väldigt torr, dock så är det ganska ofta så när Wes Craven (överskattad som attans) sitter i registolen bara för att få in lite extra kosing. Jag vet att han kan bättre, skådespelarna kändes inte närvarande. Den person som framförde sin karaktär bäst var Emma Roberts (som jag börjar gilla allt mer och mer nu).
Men övriga skådespelare, från statist till Neve Campbell spelar så oerhört dåligt. Regin är inte i topp när det kommer till personkemin. Känns bara stelt. I övrigt är filmen absolut ingenting att lyfta ögonbruna åt. Detta är så mycket mainstream att Twilight serien blir något obskyrt.
Man måste även tillägga att filmen har 300.000 olika posters...
Manuset e kasst, musiken är kass och skådespelarna är kassa, jag vet allvarligt talat inte vad jag snackar om nu (känns lite Excel:igt tycker jag) eller vad mer jag vill säga, för att något i filmen får mig att ge...



Det bästa med visningen var att dem kastade ut Scream-maskar till publiken varav jag fick tag på en...
Den luktar Whiskey nyöppnad.

Kommentarer
Postat av: Scream 4

"gangster wannabes" de kallas Kickers, hörru.

2011-04-28 @ 18:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0